In diesem Projekt wurde der Spieleklassiker „Rogue“ (Epyx, 1980) mittels Unity 3D neu aufgelegt. Das Ziel dieses Spiels besteht darin, ein spezielles Amulett auf der 26. Ebene eines zufällig generierten Dungeons zu finden. Das Originalspiel besitzt eine Text-basierte Ausgabe und wird mittels Tastatur gesteuert.
· Durch ausgiebige Recherche und Analyse des ursprünglichen Programmcodes gelang es, das Spiel zu portieren und die rein Text-basierte Darstellung mittels 3D-Grafik zu modernisieren, wobei die automatische Erstellung der Dungeons beibehalten werden konnte (Prozedurale Generierung zur Laufzeit).
· Dabei wurde auch die Nutzerschnittstelle überarbeitet, um den Einstieg ins Spiel zu erleichtern.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.